2016. augusztus 5., péntek

Díj

Sziasztok! :) Most egy off bejegyzéssel jövünk, amiben kihirdetjük, hogy kaptunk egy díjat! :D Köszönjük szépen, Renee Wortham ;)


 
 
Szabályok:

♦ Köszönd meg a díjat, és tedd ki, akitől kaptad!
♦ Olvasd el annak a blogját, akitől a díjat kaptad!
♦ Írj 12 dolgot az illető blogjáról!
♦ Írj 12 dolgot a saját blogodról!
♦ Válaszolj 12 kérdésre!
♦ Tegyél fel 12 kérdést!
♦ Kommentelj annak a blogján egy bejegyzéshez, akitől kaptad, hisz mindenkinek jól esik a visszajelzés. Ez lehet kritika, vélemény; a lényeg, hogy építő jellegű legyen. (Ha a díj bejegyzés alá kommentelsz, az nem számít, ;) )
♦ Cseréljetek linket!
♦ Küldd tovább 12 embernek!
♦ Tedd ki a plecsnit jól látható helyre, úgy, hogy az én blogomra vezessen!

12 dolog Renee blogjáról:

1. E/1-ben, múlt időben játszódik
2. A főszereplő neve Madison Blake
3. Többféleképpen szokták becézni, pl: Maddy, Madds, Maddie...
4. Maddisonnak van két öccse, Dylan és Scott, akik ikrek
5. A lány legjobb barátai Grace és Zack.
6. Grace és Zack együtt vannak.
7. A suliba egy új diák érkezik, Dave, aki ha jól veszem ki a sztoriból, majdnem börtönbe került.
8. Dave és Zack régebben egy suliba jártak, és most is jóba vannak.
9. Úgy tűnik, Madisonnak tetszik Dave.
10. Nagyon jól fogalmaz az író, és érdekesnek tűnik a történet :)

12 dolog a saját blogunkról:
1. Éhezők viadala fanfiction.
2. Eléggé átformáltuk az alapsztorit, hiszen itt az országok mennek a Viadalra a körzetek helyett.
3. E/1-ben, jelen időben írjunk, mindhárman más szemszögből.
4. A főbb szereplők Spanyolországból, Olaszországból, illetve Brazíliából származnak.
5. A három főhős nevének jelképes jelentése van. (Isabel Infierno - pokoli, Christina Angell - angyal, Arabella Asesino - gyilkos)
6. A történet végére egy kilenc főből álló szerelmi sokszöget hozunk össze (és egyelőre többet nem mondunk róla)
7. Christina és Arabella eddig kétszer pofozták meg egymást/verekedtek össze. Igen, egy csodálatosan szép kapcsolat az övék.
8. Christina és Carlos shipper neve C&C, Arabelláé és Julióé pedig Jara. Egyébként mindenkit összeshippeltünk mindenkivel, de a többi annyira béna lett, hogy szinte rögtön elfelejtettük :D
9. A jövőben többet megtudhattok majd a szereplők háttértörténetéről és a családjukról.
10. Eddig mindannyian 21 fejezetet írtunk meg, szóval jóval előrébb járunk az írással, mint a részek közzétételével. Egyelőre annyit árulhatok el, hogy a 21. fejezetben már tart a Viadal, és már csak név szerint említett karakterek vannak életben...
11. Rengeteg váratlan fordulatot fogunk behozni a történetbe.
12. Megállapítottuk, hogy mindannyiunknak Carlos a kedvenc szereplője, és hozzá akarunk menni. Nem fűzök hozzá magyarázatot, úgyis értitek :D


Válaszaink a kérdésekre:

1. Ki a példaképed?
Sofia: Nekem J.K.Rowling, és persze a krimi-királynő, Agatha Christie. Egyszerűen imádom az írásaikat.
Lili: Nincs igazán példaképem, minden helyzetben más- és más az.
Maja: Írás terén két nagyobb példaképem van, Suzanne Collins és Agatha Christie.Collinsban imádom, hogy mindig meglep valamivel, ha megemlít valamit a történetében, annak később biztos, hogy hatalmas jelentősége lesz. A fogalmazásmódja is nagyon tetszik. Agatha Christie-re még csak pár hónapja „találtam rá”, de rögtön belopta magát a szívembe a csavaros történetszálaival, a váratlan fordulataival és a kiismerhetetlen karaktereivel együtt. Egyébként nagy álmom, hogy egyszer írjak egy izgalmas krimit, legalább olyan jót, mint ő, ezért is tekintek rá példaképként.

2. Mióta blogolsz?
Sofia: Már nagyon régóta izgat az írás. De csak 2015 júliusában vettem magamat rá, hogy megnyissam az első blogomat.
Lili: 2015 januárja óta, több mint másfél éve már, hogy megírtam a legeslegelső blogbejegyzésem.
Maja: Idén augusztus 20-án lesz egy éve, hogy felraktam az első fejezetet A lázadás kezdete című blogomra. Ha jól emlékszem, a történetet valamikor június közepe táján kezdtem el írni.  

3. Melyik a jobb? Wattpad vagy Blogger? 
Sofia: Blogger. A Wattpadon nem ismerem annyura ki magamat. Persze olvasni szeretek rajta, de írásnál össze vagyok zavarodva, hogy mit kell csinálni.
Lili: Írni eddig csak a Bloggerbe írtam amivel teljesen meg vagyok elégedve. A Wattpadot még nem használtam, csak olvastam onnan, és bevallom nekem a Blogger jobban tetszik.
Maja: A Wattpaden még nem írtam, de szerintem még jó ideig maradok a Bloggernél, mert semmi bajom vele. Igaz, pár hete voltak furcsaságai, de ezt ki lehet bírni valahogy.

4. Szoktál hallgatni zenét írás közben? 
Sofia: Igen. Engem a zene megnyugtat, és adja az ihletet.
Lili: Ha történetes blogot írok akkor nem, mert zavar. De ha a mindenes blogomhoz csinálok egy bejegyzést akkor igen.
Maja: Nem igazán, a zene csak elvonná a figyelmemet, főleg a magyar számok esetében. Párszor már próbálkoztam vele, de valahogy sosem volt az igazi. Ősszel, amikor a tesóm gyógytornára járt a gerince miatt, én is mindig elmentem vele, és ott írtam. Pechemre mindig üvöltött a zene a rádióból, így hát kénytelen-kelletlen, de hozzászoktam a dologhoz. Mondjuk, akkor kicsit idegesített, amikor az Eső című szám szólt, én meg éppen a hőségről próbáltam írni :D

5. Melyik a kedvenc bejegyzésed a sajátjaid közül? Miért pont az?
Sofia: Muszáj választani? :D
Lili: Több is van, az egyik az első rész, azzal nagyon elégedett vagyok. A másik az a #8-Cristina, imádtam írni azt a részt. Illetve az össze Carlosos és Arénás részt, de erről még nem mondok semmit. 
Maja: Több kedvencem is van, de elsősorban a #7 - Arabellát emelném ki. Azért választottam ezt kedvencnek, mert Ara és Julio ebben a fejezetben csókolóznak először, és mert Arabella ekkor ismeri meg jobban Carlost. Amiket még nagyon szeretek, a #8, mert Ara és Christina abban nagyon durván összeverekednek, és az Epilógus, amit már előre megírtunk (haha:D) de nem mondhatok róla semmit. 

6. A blogolás mellett van más hobbid? Mi?
Sofia: Sport. Meg talán a rajzolás. De a kedvenc hobbim az evés. Ha valaki hozzá nyúl a csokimhoz megverem. Még is így vagyok 49 kg
Lili: Éneklés talán, illetve imádok olvasni. Sportolok is, de az már számomra több mint hobbi.
Maja: Imádok olvasni, bár szerintem ez senkinek sem okoz meglepetést - az olvasás szinte minden író hobbijai közt megtalálható. Ezenkívül szívesen TRX-ezek, futok és beszélgetek a barátaimmal. Idén nyáron a kajakozást is folytatom, valamint jó lenne, ha megtanulnék valami kaját elkészíteni, a mirelit pizzán és a popcornon kívül. 

7. Mi volt a legnagyobb élményed a blogoddal kapcsolatban?
Sofia: Egy csomó van. Ahogy Maja, én se tudok egyet kiemelni az összesből. De talán mint Lilinek, hogy egy csomó kedves és vicces bloggerinával/olvasóval kötök barátságot.
Lili: Annyi, de annyi van! Talán az egyik legnagyobb élmény, hogy megismerhetek új embereket akikkel nagyon jóba lettem. Illetve az olvasóim és az, hogy valami olyat alkothatok ami másoknak tetszik. Fantasztikus érzés.
Maja: Nem tudok egyet kiemelni, annyi szuper dolog történt velem, amióta belecsöppentem ebbe a világba. Ha valamit mégis mondanom kellene, az az lenne, hogy jobban megtanultam csapatban dolgozni, és rájöttem, hogy olyan sztorit is jó írni, amiben nem áll egyenes arányosságban a mondatok és a hullák száma. (Igen, most az erdei sulis tíz feliratkozós különkiadásra gondolok :) )

8. Vannak kedvenc blogjaid, bloggereid? Kik?
Sofia: Lásd, Lili, és Maja: ⬇Lol Maja, pedig azt hittem :D
Lili: Csak nézzétek meg az adatlapomat. Az összes blogot imádom amire feliratkoztam, és legalább így biztos nem hagyok ki senkit! ♡
Maja: A szikra Lauren Write-tól, az Önmagunk árnyékai Thea Quincey-től, az Édes élet Németh Barby-tól, és a Colorati, amit Lili szerkeszt. Kedvenc bloggerként viszont megemlíteném Sofiát és Lilit és, az írótársaimat <3 (annyira azért nem vagyok egoista, hogy az Országok viadalát bemondjam a kedvenc blogjaimhoz :D)

9. Honnan inspirálódsz?
Sofia: Metál zene, durva képek, Lili, Maja, iskola. Minden ami egy jó vérengzős és durva jelenet megírásához kell.
Lili: Igazából úgy kábé mindenből tudok inspirálódni... (:D ) A természetből, a többi ember viselkedéséből, a Híradóból, zenéből, a régi papucsomból...Úgy kábé az egész világból.
Maja: Általában az írótársaimtól. Elég csak beleolvasnom a fejezeteikbe, és máris egy rakás ötletem lesz, hogy mit is írhatnék. Ezenkívül az is sokat segít, ha a történet olyan eseményeiről beszélgetünk, amit még nem írtunk le, és még sok idő kell ahhoz, hogy eljussunk idáig.

10. Van olyan regény, amit mindig szeretsz újra és újra elővenni?
Sofia: Sok van. Thg, Beavatott, Percy Jackson.
Lili:Nem igazán. Nem szeretek úgy olvasni, hogy tudom, mi lesz a könyv vége.
Maja: Éhezők viadala. Nem kérdés :D

11. Hogyan tudnád magad jellemezni öt mondatban? 
Sofia: Kívül, egy alacsony, vékony, vidám, okos, és hiperaktív (és szexi) lánynak tűnik. És belül is pont ilyen vagyok. Na jó, talán az okosság nem nekem kedvez.
Lili: Kívülről egy folyton nevető, problémák nélküli embernek tűnök. Talán azért mert nagyon jól álcázom az érzéseimet. Makacs vagyok, tipikusan az akinek mindig van véleménye, és ezt el is mondja. Kitartó, utálom az igazságtalan dolgokat, rám erőltetni nem lehet semmit, de amit igazán szeretek azt szívből csinálom. Imádom az állatokat, a sportot, Cameron Dallas arccsontját, Olaszországot, és rohadt nehéz jellemezni magam 5 mondatban.
Maja: A legtöbb ember első ránézésre azt gondolja rólam, komoly és megfontolt vagyok, de ez persze nem igaz. Valójában eszméletlenül hiperaktív vagyok, szinte egész nap pörgök, be nem áll a szám. Iszonyatosan tudok crusholni, ha éppen ilyen állapotban vagyok, jobb, ha nem is szólnak hozzám. Amúgy nem valami nagy az önbizalmam, még ha néha tök beképzeltnek is tűnhetek. Hiszek abban, hogy elérhetem az álmaimat, ha küzdök értük.

12. Az ismerőseid, hozzád közel állók tudják, hogy blogolsz?
Sofia: Igen tudják. Nincs benne szégyenleni való.
Lili:Igen, mindenki tudja, nem érdemes titkolni, hiszen büszke vagyok a blogjaimra még akkor is ha messze nem tökéletesek.
Maja: Igen, az osztályom és a családom tud róla, de tudtommal csak a tesóm és az unokatesóm szokták elolvasni az irományaimat. Meg anya is mindig el akarja, csak valahogy nem jut rá ideje... Igazándiból sosem terveztem, hogy titokban tartom a dolgot, szerintem nincs mit szégyellni abban, ha az ember szívesen ír, és ilyen szuper hobbit talált magának.         


12 kérdésünk:

1. Honnan jött a blogger neved?
2. Melyik karakteredre hasonlítasz a leginkább?
3. Szoktál a környezetedből mintázni szereplőket?
4. Van olyan könyv, aminek megváltoztatnád a végét?
5. Hány oldal terjedelmű az eddigi leghosszabb írásod?
6. Találkoztál már valamelyik blogger ismerősöddel? Ha nem, kivel találkoznál szívesen?
7. Milyen történeteket szeretnél a jövőben írni?
8. Ha találkoznál a blogod főszereplőjével, mit mondanál neki? :D
9. Volt már olyan, hogy megbántad, hogy elkezdtél egy blogot?
10. Ki lenne az akinek sose mondanád el, hogy blogolsz? (ha van olyan)
11. A blogunk három főszereplője közül ki áll hozzád a legközelebb, és miért pont ő?
12. A fiú/férfi karakterek közül ki jön be a legjobban külsőre és belsőre? Miért?   


Akiknek küldjük:
Rebecca Black - Egy év Los Angeles 
Victoria Bony - Az utolsó meccs  
Dorka Osváth - Csak Egy Rajongó
V. Giger - Evercas
Lauren Write - Volt egyszer egy nyár
Majra Loranch - Omega
Németh Barby - Édes élet
Szabó Andrea -   Kiss or death?
Thea Quincey - Önmagunk árnyékai
Az Eve's Seven csapata
Lau Koncsik - Mimi történetei
Nina-Ambivalentina

4 megjegyzés: